onsdag den 22. februar 2012

Svampesuppe der blev til grønsagssuppe

Ville lave en suppe som man kunne lave sammen med børn i institutioner - en suppe der lader børn deltage under tilberedningen, og som samtidig har fokus på sunde grønsager fra årstiden.

Her ville jeg helst have brugt danske varer for bl.a. at skåne miljøet, men udenlandske produkter var det jeg kunne få.

Perfekt at lave over bål - kunne dog ikke få gang i bål i blæsten, men så "snød" jeg lidt og bruge en grill. På fredag skulle jeg gerne kunne "låne" et bålsted på en SFO, hvor bålstedet er under et halvtag af træ, så det kan klare blæsten tænker jeg. Her vil jeg lave min variant af "trommestikker", som vi jo lærte at lave til seneste indkald.

Men ihverrtfald en god pædagogisk aktivitet til friluftsliv.

Hakkede champignon først


Selleri ville jeg have i min suppe sammen med porrer, pastinak, løg og gulerødder.



 
Så er grønsagerne i gryden.


Det koger langsomt op, duften er rigtig god - det dufter af sundhed synes jeg :)

Suppen smager super, så måske jeg en dag bliver god til at lave mad og være mere kreativ mht. madlavning.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar