mandag den 9. januar 2012

Bamsen jeg har lavet

Jeg har som tidligere skrevet på bloggen arbejdet med flere projekter, men har valgt at bruge den bamse jeg skam endte med at få lavet - jeg har lært at sy nu :)

At arbejde med at lave en bamse ser jeg som en rigitg god ide, til det pædagogiske arbejde. Jeg tænker, at mange børn måske har noget positivt ud af at lave noget personligt til sig selv, i en tid hvor man køber det meste færdiglavet. Det personlige præg tror jeg vil gøre børn interesserede i projekter, hvor de deltager i at lave noget til sig selv - og hvorfor ikke en bamse :)


Først lavede jeg en skabelon jeg tegnede, sådan som jeg tænkte bamsen skulle se ud





Så skulle jeg bruge noget stof til selve kroppen på bamsen





Jeg skulle have to lag og det var sværere at klippe i stoffet end jeg forventede, det var noget kraftigt stof, men det blev okay klippet ud alligevel




Hefefter ville jeg sy dem sammen undtagen i bunden, så jeg kunne få det farvede vat jeg havde, ind i det der skulle blive en stofbamse


Jeg skulle også have noget rødt strithår til bamsen, så det blev klippet ud og limet på - øjne og mund tegnede jeg med tusch fordi jeg tænkte at det med at sy knapper på ikke var så smart, hvis man lavede det sammen med børn og til børn, hvis et lille barn nu fik lyst til at spise knapperne


Bamsen er færdig og er jo blevet ret fin - synes jeg da selv :)

Jeg har ikke syet i mange år, så er godt tilfreds med resultatet trods alt





Ingen kommentarer:

Send en kommentar